Thursday 21 February 2013

SET KESIHATAN LELAKI






Lelaki tidak terkecuali dalam menghadapi pelbagai masalah kesihatan seperti penyakit jantung, penyakit kencing manis, obesiti, strok dan banyak lagi.  Ada di antara mereka mengalami perubahan hormon seawal usia 30 tahun yang membawa kepada masalah kesihatan yang rumit dalam hidup mereka seperti:

  • Mati pucuk
  • Pembesaran prostat
  • Kelesuan
  • Kurang tenaga dan stamina

ada lelaki rasa, dia tidak mampu untuk puaskan hati isteri sebb dia sndiri dah penat bekerja...keinginan untuk bersama ada, tetapi bila badan dah penat, semua tak jadi apa...jika anda seorang lelaki tidak mempunyai nafsu atau keinginan untuk "bersama" dengan isteri, itu bukan "mati pucuk" ye..itu adalah kerana anda kekurangan hormon yang di panggil"Hormon Testosteron".

kenapa hormon ini boleh berkurangan?...kekurangan hormon ini berlaku adalah disebabkan tekanan kerja, pemakanan yang tidak seimbang, penyakit yang berkaitan hati dan jantung....salah satu sebab utama adalah, hati dan jantung anda mula menghadapi masalah...kekurangan hormon juga adalah sebab faktor peredaran usia anda....ada terbaca, kekurangan hormon ini akan berkurangan 1.4% setiap tahun.....

Kesan dari kekurangan HORMON TESTOSTERON :-

* Tahap tenaga rendah * Kurang daya tumpuan * Mendapat serangan kepanasan * Cepat letih * Jumlah lemak dalam badan meningkat * Tekanan * Ereksi pada waktu pagi berkurang * Mengalami masalah eraksi* Mudah menjadi sugul dan murung *
 Jisim otot menyusut* Otot menjadi lemah * Ukuran pinggang meningkat * Kesihatan keseluruhan mula terjejas.









VITAMIN E SEMULAJADI UNTUK KESIHATAN JANTUNG, USUS, PROSTAT & IMUNISASI
Vita-E Complex® Shaklee mengandungi vitamin E semulajadi (d-alpha tocopherol) daripada hasilan minyak sayuran. Ia juga mengandungi selenium sebagai pelengkap nutrisi vitamin E.
Fakta ringkas Vita-E Complex®  Shaklee:


  • Membantu mengekalkan kesihatan jantung, usus, prostat dan imunisasi
  • 400IU sumber vitamin E semulajadi dan 10mcg selenium

METABOLISMA SEMULAJADI BERKUASA
Zinc merupakan mineral penting yang dijumpai disetiap sel dalam tubuh manusia. Ia merangsang aktiviti kepada lebih 100 jenis enzim dan menggalakkan tindak balas biokimia dalam tubuh kita.
Zinc Complex® Shaklee menyediakan unsur zinc bagi mengekalkan kesihatan dan membantu meningkatkan metabolisma karbohidrat, lemak dan protein. Ia juga menyediakan kalsium untuk mengekalkan kesihatan yang baik.
Produk ini mengandungi Alfalfa (Medicago sativa). Individu yang mempunyai kecenderungan systemic lupus erythematosus harus merujuk kepada pakar kesihatan sebelum menggunakan produk ini. 

MEMELIHARA KESIHATAN JANTUNG, SENDI DAN OTAK


OmegaGuard® Shaklee membekalkan spektrum penuh Omega-3 asid lemak gred farmaseutikal untuk menyokong kesihatan jantung, sendi dan otak. Ia dihasilkan melalui proses penyulingan molekul berperingkat bagi mendapatkan potensi unggul asid lemak omega-3 termasuk EPA dan DHA.
Fakta ringkas OmegaGuard® Shaklee:
    • Mengandungi kesemua tujuh Omega-3 asid lemak, termasuk EPA dan DHA, dimana kajian menunjukkan ianya berupaya untuk: Mengurangkan risiko penyakit jantung, Mengekalkan tahap trigliserida yang sihat, Mengekalkan tekanan darah normal dan Menyokong kesihatan otak, mata dan sendi
    • Mengandungi minyak ikan semulajadi yang berasal dari sumber ikan berhawa sejuk

    • Memberikan lebih unsur EPA dan DHA berbanding jenama lain
    • Bebas kolesterol
    • Bersaiz kecil supaya lebih mudah ditelan
    • Bebas Gluten

Untuk lebih TIPS EKSKLUSIF & KONSULTASI PERCUMA

Hubungi:  Sms/ Whatsapp: 019 -5235822
Add FB Chat: Nafisah binti Abdul Latif 
LIKE Fanpage: Sihat & Cergas

No comments:

Post a Comment