Thursday 18 April 2013

RAHSIA MINYAK IKAN MAMPU TINGKATKAN IQ KANAK-KANAK TERBONGKAR!!


Salam semua. Macam mana persekolahan anak-anak bila dah masuk bulan keempat tahun ni. Bagi ibu-ibu yang memantau perkembangan anak-anak, jangan lupe makanan yang baik menjana otak yang cerdas dan badan yang cergas. Kerapkan memasak hidangan di rumah dan kurangkan pengambilan makanan segera untuk anak-anak.

Tahukah anda mommies, DHA suatu unsur penting bagi otak sebagaimana pentingnya kalsium bagi tulang. Oleh kerana kanak-kanak kecil tidak mampu memproses DHA yang mencukupi dalam tubuh berbanding orang dewasa, mereka perlu bergantung kepada makanan yang membekalkan sumber DHA secara langsung. 

Kajian daripada Perbadanan Keselamatan Pemakanan Eropah (EFSA) mengesyorkan kanak-kanak mendapatkan 100 miligram DHA setiap hari. Kadar pertumbuhan otak paling pesat berlaku pada awal usia kanak-kanak. Ia berkembang sebanyak 25 peratus daripada berat otak dewasa kepada 90 peratus apabila kanak-kanak berusia lima tahun. "Ini menunjukkan dengan jelas betapa pentingnya kanak-kanak mendapatkan khasiat yang sesuai seperti DHA agar tumbesaran otak terjamin sejak awal kehidupan.





Walaupun DHA boleh didapati dengan banyak dalam lemak ikan dan organ haiwan, secara umumnya, pengambilan DHA di kalangan kanak-kanak masih rendah kerana jenis makanan sebegini lazimnya tidak begitu popular.   Bagi  ibu-ibu yang menyakini pengambila DHA yang cukup akan memberikan impak positif bagi perkembangan IQ anak-anak, jangan tunggu lagi, berikan mereka nutrien secukupnya dengan pengambilan OMEGA GUARD SHAKLEE.



Omega Guard Shaklee diekstrak dengan minyak ikan terbaik di dunia iaitu daripada ikan laut air sejuk di perairan Jepun.  Ianya juga 3 kali lebih tumpat daripada hati minyak ikan. Berbanding produk minyak ikan lain di pasaran, Omega Guard Shaklee megandungi rangkaian spectrum penuh 7 jenis asid lemak omega 3, semulajadi termsuk EPA, DHA, ALA dan banyak lagi. Satu Omega Guard Shaklee mampu membekalkan 905mg asid lemak omega 3 EPA dan HDA.

Mommies Mate berbangga hari ini nak berkongsi dengan anda testimoni HEBAT hasil daripada pengambilan Omega Guard Shaklee:





Alhamdulillah Omega sangat membantu dalam perkembangan otak kanak-kanak dan immune system yang kuat. Siapa tak nak anak pandai, sihat dan bijak kan? Jadi ayuh bertindak sekarang, jangan terus merasa gusar berhadapan perkembangan dan karenah anak-anak, seeloknya ibu bapa yang cemerlang terus mantau dan berusaha dengan memberikan terbaik untuk anak-anak kita. 

SAYANGI ANAK ANDA...

Untuk lebih TIPS EKSKLUSIF & KONSULTASI PERCUMA

Hubungi:  Whatsapp: 019 -5235822
                  SMS: 014-8040192
Add FB Chat: Nafisah binti Abdul Latif 
LIKE Fanpage: Sihat & Cergas

No comments:

Post a Comment